Potentater och höga hästar...

Dagens gnäll ska handla om våra invalda företrädare i Regering och riksdag..
I val-tider heter det alltid att "det är ett förtroende jag fått av mina väljare" och " Jag är förtroendevald och representerar mina väljare". .
Hur kommer det sig att dessa företrädare för det Svenska folket inte kan leva på samma vilkor som de de företräder? De tar fram ett pensionsystem som duger åt deras undersåtar men de själva är naturligtvis för värdefulla för att lyda under samma regler.. Det samma gäller Inkomstgarantier, Sjukregler mm...
Det kan vara svårt att få ett nytt jobb om man varit politiker heter det...
Detta gäller naturligtvis inte andra yrken! Det e ju bara att ta ett städjobb eller nåt annat, och flytta ska man ju naturligtvis göra om det inte finns nåt ledigt där man bor...
Också undrar de var Politikerföraktet kommer ifrån... Ja det kan man ju fråga sig!!!
Dags att kliva av era höga hästar och börja företräda folket som det en gång var tänkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0