Hej igen!!

Hejsan där ute! Nu var det ju ett tag sedan igen... Hrmm.. Ingen komentar..
Nåväl sist jag skrev här va de ju inte så kul precis.. Men men, tiden går och allt det där, och så småning om så kliar det ju i fingrarna igen.. I morse köpte jag reservdelar till min bil, sedan åkte jag 2mil till bilen för att laga den. Väl framme så låg nycklarna kvar hemma... Lagom småkul..
Idag hade jag mest tänkt att gnälla lite och varna er för den VIDRIGA och totalt skrupelfria Alliansen, med Moderaterna i spetsen men jag har väl redan tröttat ut er med sådant så jag hoppar över det..
Funderar istället på en frågeställning jag hörde på radion idag som nog gäller alla partier i risdagen. Det handlade om att de allra flesta i riksdagen alltid röstar som deras parti vill att de ska rösta..
Fråga 1: Varför då ha personval till riksdagen?
Fråga 2: Varför ha 349 personer som representerar 7st partier istället för 7st personer? Om de ändå måste rösta som sitt parti menar jag...
Observera följande! :       
  Var och en av våra riksdagsledamöter har ett Grundarvode  på  52900:-/ månad
   Orkar man hålla med sitt parti i hela 3år har man en inkomstgaranti om minst! 42320:-/mån i ett år..
Orkar faan inte ta upp alla pensioner, ersättningar för övernattningsbostad mm mm mm mm mm mm

Känns som det vore enklare att spara pengar på de sjukskrivna och de arbetslösa.. De som har lite större marginaler att leva på menar jag..           
Nåväl nu har jag fått skriva av mig lite och det e ju gött.. Sköt om er nu och glöm INTE bilnycklarna!..     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0